01.40

Rimstuga.
Inskickad till tävling på studentkortet.se, uppgiften var att skriva ett tips om en studentrabatt man hade velat ha.
En spaweekend hade minsann varit bra,
efter pluggande och huvudbry några veckor i rad.
Om än inte till England eller Moskva,
så kan min rygg i alla fall sin massage få i en vacker svensk stad.
När jag med min studentrabatt till denna stad köpt en tågbiljett,
ser jag med fasa vad som skett.
Plånboken har nästan blivit tom,
trots att jag ännu inte bokat ett rum.
Tänk vad som hade varit ett perfekt scenario,
en plats där jag kan vara tillsammans med min Mario.
Studentrabatt på en spaweekend,
och jag skulle knappast längre vara spänd.
Tvärtom skulle jag med glädje kunna se tillbaka
på denna helg av lycka studentkortet.se för mig kunde skapa.
En ekande plånbok är oftast ett hinder,
men med hjälp av er jag denna svårighet med lätthet övervinner!
One thought on “01.40

Leave a Reply

