España

Spanska utbytesstudenter anordnar “Spanish summer party” på Wermlands, jag ska hjälpa till att servera mellan sju och nio. Dock är det så sjukt mycket människor att vi får fortsätta ett tag till. Jag och Lisa ställer oss sedan vid disken och fixar en massa (‘det bästa med det här är att vi egentligen slutat, så allt vi gör nu får vi sjukt mycket cred för’). Vid halv elva överger vi diskberget, som dock blivit mycket mindre, och sitter i baren och dricker sangria samt dansar på ett fullpackat dansgolv. Efter elva någon gång lämnar mina kumpaner stället, och jag ställer mig och snackar med Edward, som är en sjukt trevlig snubbe från Australien och jobbade i garderoben under kvällen.

Folk börjar gå vid ett-tiden och jag hoppar in och hjälper till att lämna ut jackor i en garderob som hade kaos-organisation, men vi löste det minsann. Halv tre står jag i köket igen och diskar och städar. Efterfest med alla jobbare, vi hade ca 10 liter sangria att dela på vilket betydde nästan en liter per person. Fin glad tjej traskar hemåt vid sex-tiden genom snöfall, möter snöskottare (‘Bra jobb ni gör!’ ‘Tack, kul att det är uppskattat!’) och somnar framåt sjutiden.

I ain’t gonna say nothing else than that I like it.

One thought on “España

  1. SV “Family Matters”: Nej, jag tänkte en del på det där när jag skrev inlägget; att jag i själva verket är väldigt bortskämd med det där med familjeliv och att jag nog borde skatta mig lycklig istället för att klaga på det jag har. Jag hoppas att du inte tog illa upp?
    Men allting är relativt sägs det ju, och eftersom jag inte upplevt något annat än det jag haft de senaste 19 åren blir det lätt att klaga på det också, trots att det finns dem som har det värre. Men jag är ju, när allt kommer till kritan, väldigt glad över det jag har och vet att allt kommer bli väldigt mycket enklare när jag får lite avstånd från alla och perspektiv på saker och ting. Kände bara att det skulle vara skönt att skriva av sig om saken så länge, så slapp jag ta ut det på min stackars familj! 😉

Leave a Reply

