1+1 ain’t 2

Ett par dagar före Siesta 2009, ‘jag skickade in skilsmässopapper idag’ P

November 2009, ‘jag flyttar till lägenhet i Lund’ P

Mars 2010, ‘tänk, jag är faktiskt singel nu’ M

Oktober 2010, ‘och jag fick komma in i lägenheten i Lund också,det hade han inte trott!’ M

November 2010, ’30 november 2010 15.00 var allting klart’ ‘känns det skönt?’ ‘ja’ M

Och min moder tycker att hon även har förlorat sin dotter i bodelningen.

Och jag känner lite, ja, det har du kanske. Men jag vill ändå inte hyra en lagerlokal för att förvara mina saker från Granlunda som du föreslog.

Sorgligt? Kanske lite. Functioning relationships är väl helt enkelt inte min grej.

One thought on “1+1 ain’t 2

  1. Usch vad ledsen jag blir när jag läser detta, och genast ångrar jag min glättiga, lite skämtsamma kommentar till föregående inlägg. Det gör mig ont att en så fin människa som du ska behöva bli objekt för din kanske inte alltid lika rättvisa moders ilska, för det är verkligen ingenting du förtjänar. Egentligen tror jag nog att hon också är mycket medveten om detta, egentligen är jag ganska övertygad om att hon inte vill dig något ont, utan att situationen helt enkelt sprungit henne ur händerna och att hon nu inte vet hur hon ska hantera saken. Och då är det väl ganska lätt att göra snedsteg, antar jag. Mina förhoppningar är att hon snart vaknar upp och inser sina misstag, att hon inser att hon väldigt snart kommer att förlora en mycket vacker människa om hon inte ändrar inställning, och att hon återtar kontrollen över situationen. Men vad vet jag?

    (Nu hoppas jag att jag inte har gått för långt i mina analyser här och knattrat ner något som inte är bra, för det var långt ifrån min mening. Det är lätt att dra förhastade slutsatser när det gäller saker man själv inte upplevt, men jag hoppas som sagt att jag inte tagit det för långt i mitt ovetande…)

Leave a Reply

