Day 01 – Introduce yourself

Jeanette Eva Margareta Larsson, som mina föräldrar så vackert bestämde att den lilla ungen skulle heta. Varannan generation på min mammas sida heter Eva (mormor, mormorsmormor osv.), Margareta är släktnamn från pappas sida och egentligen skulle tilltalsnamnet vara Sofia, men en annan familj i mina föräldrars umgänge hann före, och Sofia Mohlin fick heta Sofia eftersom hon föddes några månader före mig, och Sofia Larsson blev Jeanette Larsson istället.

Tyst, blyg, bokläsande tjej när jag var i de yngre åldrarna. Efter att varit med i Sommarboken när jag var åtta och läst och skrivit recensioner om 50 böcker under en sommar blev min syn dålig och jag fick glasögon. Såg mig själv som en nörd (tror dessutom människor runtom mig skulle hålla med) ungefär fram till jag fick linser i åttan-nian. Började gymnasiet i Malmö, fick självförtroende, gillade livet för det mesta, tog studenten, började universitetet i Lund och gillar livet väldigt mycket.

“Du är så underbart jävla konstig” har jag fått höra. Glad, positiv, lätt för att lära och flexibel skrev jag i ansökningsbrevet till Kandersteg. Har extremt flumhumör emellanåt, och sitter tyst i ett hörn ibland. Perioder kommer, perioder går.

Leave a Reply

