Day 03 – Your parents

38 och 39 var de när de fick mig. Mamma jobbade hemma på gården när jag var liten och jag har en massa minnen av kakbakande, matlagning och annat hemmapysslande. Papi jobbade på Malaco och vi hade ett stort skåp i salen fyllt med godisburkar. Synd att jag inte gillade Malacogodis kan man tycka.

När jag var liten kunde de allt. Andras föräldrar var inte lika smarta, duktiga och händiga som mina. Om man behövde hjälp med något visste de alltid svaret.

När jag kom hem från skolan och hade fått resultatet på ett prov var standardfrågan från pappa ‘jättebra! vad var det för fel du hade gjort?’ och från mamma ‘jättebra! är du nöjd med det själv? det är det viktigaste’. Papi har alltid fått mig att sträva efter mer, mami har fått mig att även kunna vara glad över det jag åstadkommit.

Leave a Reply

