Day 06 – Your day

Efter klockan passerat midnatt och dagens datum blev 101207 satt jag vid datorn, läste och låg och filosoferade. Halv tre hörde jag pappas mobil ringa för att han skulle iväg till Malmö och jobba som snöröjare. Gick upp och pratade, sa lycka till och gick och sov. Vaknade nio timmar senare när pappa genomgått dagens arbete och klockan ändå bara var elva på förmiddagen.

Lagade middag till mig själv, potatis och köttbullar och sås och ärtor och morötter och lingonsylt.

Cyklade iväg och hade gruppmöte om vårt projektarbete.

Cyklade hem och satt vid datorn.

Sen hände det minsann saker i mitt liv! Åkte iväg till Malmö för att träffa Annischka och såg Harry Potter and the deathly hallows part 1. Långt namn för en film. Men den var bra. Helt okej.

Och som dagens avslut sitter jag och äter chokladöverdragna Ahlgrens bilar som pappa fick när han hälsade på Malaco. Känslan är en mätt mage.

One thought on “Day 06 – Your day

Leave a Reply

