Day 07 – Your best friend

Det finns en människa jag ringer till när jag är på mitt värsta flumhumör. Jag ringer henne även när jag är så ledsen eller arg att jag inte vet var jag ska ta vägen. Jag ringer henne när jag inte har något bättre för mig. Jag smsar henne när jag är full, jag smsar henne när jag kommer på något tänkvärt, och jag smsar henne när jag inte har något vettigt att säga alls.

Vi lärde känna varandra när vi var sex år gamla. Hon var den kompisen som bodde närmst mig, 1.5 km, och jag sov över hos henne en gång när mina föräldrar skulle bort. Efter det kallade vi varandra för bästisar.

Vi hade lite upp- och nergångar under grundskolan, gick alltid i samma klass men umgicks inte alltid så mycket. Hon fick mig att hitta på skit, vi sprang utanför skolans område och hittade en liten sjö vi döpte till blåmusslesjön. Hon blev arg på mig en gång för att jag inte ville sticka dit direkt när vi hade lunchrast, jag ville äta först. Spagetti och köttfärssås som var min favoriträtt. Hon blev sur. Hon kunde vara rätt taskig när hon var liten. Men hon växte till sig. Vi växte till oss.

I slutet av nian hittade vi varandra på riktigt. I gymnasiet umgicks vi en massa; festade, gick kvällspromenader, cyklade långa rundor om nätterna. Jag var hemma hos henne när mina föräldrar skrek sönder mitt eget hem. Vi bakade, krängde godis, tittade på film. Löste inte världsproblem, men hade jävligt roligt.

Jag vet inte vad jag gjort utan henne.

3 thoughts on “Day 07 – Your best friend

  1. SV: Njesh, jag tror jag ska få ihop det på nått vis. Fast jag har fått ta bort en tredjedel, 2071 tecken… :S

Leave a Reply

