Day 11 – Your siblings

Mina kära verklighets-oexisterande men fantasi-existerande syskon, en storebror och en lillasyster, är väldigt snälla. Vi är inte speciellt lika till utseendet men fungerar bra tillsammans personlighetsmässigt. Vi är duktiga i skolan alla tre och trots att vi bråkar ibland har vi ändå någon slags förståelse för varandra.

Min storebror är två-tre år äldre än mig och har alltid tagit hand om mig och min syster under vår uppväxt. Han är lite nördig, men ändå en kille jag ser upp till för han tror på vad han gör. Han har flyttat hemifrån och pluggar något civilingenjörsaktigt i Lund. Min syster är ett par år yngre än mig, hon har precis börjat gymnasiet. Eftersom hon inte finns vet jag inte var, men jag kan tänka mig att det är i Malmö eller Lund. Hon har ärvt Trelleborgs-motståndet från mig och sitter, precis som jag gjort, på 144an och filosoferar på morgnar och eftermiddagar de dagar hon inte bor i Lund med mig och pappa.

Istället för att berätta hela vår icke-existerande levnadshistoria känns det okej att säga att det hade varit fint om det var sant, men samtidigt är jag nöjd med min tillvaro även om den är syskonlös. När jag var yngre hade jag dock dessa drömmar, en storebror som tog hand om mig och en söt lillasyster att ta hand om.

Leave a Reply

