Day 12 – What’s in your bag

Jag ett inlägg skulle skriva
om vad det i min väska leva.
Någon inspiration kunde jag ej hitta
inte ens i min egen ficka.
Jag tycker detta ämne är tråkigt
och då blir det inte så frispråkigt.

Jag några skolböcker placerat
i den vita väska H&M lanserat.
En kalender med mitt inbokade liv
så att jag inte med andra människor hamnar i kiv.
Några pennor av varierande sort
för att saker jag behöver komma ihåg inte ska komma bort.
Ibland även en vattenflaska sig där befinner;
det är inte alltid till kranen jag hinner.
Ett äpple för att hålla doktorn borta,
men absolut ingenting att snorta.
Några papperslappar jag glömt bort
som bland annat handlar om min studieort.
Tuggummipaketet jag längst ner hittar,
fast utan några andra godbitar.

En städning hade möjligtvis gjort gott,
men nu har ni i alla fall innehållet fått!

3 thoughts on “Day 12 – What’s in your bag

Leave a Reply

