Day 13 – This week

Läser statusuppdateringar på facebook. ‘Åker och handlar de sista julklapparna.’ Känslan blir ‘öh, va? Jul? NU?’ och vid närmare eftertanke är det kanske inte alla andra som är tidiga, det är kanske jag som är sen. (Vilken överraskning det nu skulle vara). Det är bara tio dagar kvar till julafton ser jag nu.

Den här veckan har ändå bestått av ganska mycket julkänsla. Körde till Johanna i Hörby i söndags och bakade pepparkakståg, tittade på tv:s luciatåg igår morse och gjorde knäck idag. Ikväll ska jag till mina kära vänner på Wermlands och göra ännu mer julgodis.

Planerna för veckan är skapande av lussebullar och lite julpyntande i lägenheten. Pappas familj kommer fira julafton här och eftersom vi inte har fixat färdigt allting med inredning och liknande (inte ens det där med gardiner har vi inte fixat än, hehe) behövs det lite mer julkänsla här för att det ska kännas okej. Julgran vill jag att vi ska ha, och små röda varelser som står och ser glada ut på bord och i fönsterkarmar.

I skolan är det skrivande av uppsats som är the shit, vi ska ha gruppmöte imorgon och dela upp de olika områdena.

Hade även tänkt vända tillbaka min dygnsrytm men har en känsla av att det inte kommer bli helt genomförbart. Somnar inte förrän två-tre och går upp vid elva-tolv. Vad hände med tjejen som gick upp vid åtta bara för att utnyttja hela dagen? Poff, borta! ^^

Leave a Reply

