Day 15 – Your dreams

Om du önskar att dina drömmar skall gå i uppfyllelse, får du inte sova för länge.

Så står det i min kalender. Varje vecka finns ett nytt visdomsord, och just detta har jag fastnat för.

Mina drömmar om nätterna har läskigt ofta de senaste månaderna handlat om att jag varit gravid, eller precis fått ett barn. Jag vet inte varifrån min fascination för graviditet kommer ifrån, eller hur denna undermedvetna fascination nästlar sig in i mina drömmar. Vad jag vet är att jag på ett medvetet plan inte vill vara gravid på länge, länge. Jag vill först ha kontroll över mig själv, försörjning och någon slags stadig grund.

I mina drömmar om framtiden finns just nu en plats som tar upp ganska stor del; Kandersteg. Inte vet jag om det kommer bli fruktansvärt underbart att vara där, men jag har fått för mig det. Jag vill dit. Jag har inte sovit för länge, ansökan är inskickad i tid och just nu hoppas jag på att de fastnar för den där blonda tjejen från Sverige och säger ‘henne ska vi ha!’ (De behöver nödvändigtvis inte efterliknade Ferdinand på fler sätt och hämta mig i en trävagn och forsla mig genom staden bland jublande människor, men övertygelsen ska finnas där).

Efter det? Tja. Något jag mår bra av. Som jag trivs med. Där jag kan säga ‘jag gillar läget’.

One thought on “Day 15 – Your dreams

  1. Jag gillar din inställning. Bara det blir något bra, något man trivs med. Så man slipper planera framtiden hela tiden, för att man egentligen söker något annat än det man redan har.

    Jag håller tummarna att de väljer dig för din skull. Och jag håller tummarna för min skull att de isåfall hämtar dig från under ett träd och forslar dig i den omtalade trävagnen. Ha. ha. hahahahahhaa

Leave a Reply

