Day 16 – Your first kiss

Jag spenderade fyra veckor på Englands sydkust sommaren 2006. Språkresa som även innehöll konfirmationsundervisning på svenska. Det är för övrigt enda anledningen, nästan, till att jag valde att konfirmera mig; jag fick åka på språkresa. Jag och min rumskompis Anna klickade direkt när vi lärde känna varandra och hade så jädra mycket roligt tillsammans under de här veckorna. En av sysselsättningarna var att hänga vid en lekplats nära vårt hus, där också kvarterets fotbollsspelande killar höll till.

Vi fick kontakt med dem på något vis och jag bytte nummer med en av dem. En kväll när jag och Anna kom hem med bussen mötte den här killen upp oss och vi satt alla tre på en parkbänk. Anna fick låna killens jacka när hon frös ‘för jag hade ju ändå honom’. Vi kysstes (jag och killen då alltså, stackars Anna fick sitta bredvid och jag reagerade inte ens på det just då), och det var jätteawkward, jätteblött och äckligt och han hade tandställning. Jag har haft bättre upplevelser sen dess ^^

Leave a Reply

