Day 20 – This month

Januari månad 2011.

110101 befann jag mig i Ystad tillsammans med kära vänner.

110102 åkte jag till Granlunda och spenderade en vecka på landet med min moder.

110109 ringde jag ett samtal till Oslo och bestämde att jag skulle bli inneboende hos tre andra tjejer.

110117 klockan 12.29 lämnar tåget Lund C och för mig till Staden med stort S som ska bli mitt hem den närmsta tiden. 21.36 rullar vi in i Staden.

110118 kommer jag springa runt i Staden och boka möten med olika bemanningsföretag.

Efter detta ligger allting i dimma. En skön dimma. En dimma som framkallar nervositet, och en klump i magen, men samtidigt adrenalin och pepphet. Det kan gå dåligt, men det kan också gå så jävla bra. Dagarna efter det kommer arbetserbjudanden trilla in och jag kommer börja jobba på något bra ställe, tjejerna jag bor med kommer vara awesome och jag kommer trivas. Känna på känslan av att stå på helt egna ben.

Januari månad 2011 kommer vara en månad som innehåller mycket.

One thought on “Day 20 – This month

Leave a Reply

