Day 21 – Another moment

Det är Siesta 2009, jag är på min första festival och har gladkänslor i magen. Första festivalen – sista kvällen. Solen har smekt mitt skinn, smekt så mycket så att det fått en liten nyans av rött. Volymen i bag-in-boxen jag delar med Cazz har minskat. Det vita vinet blandas med apelsinjuice för att inte smaka lika mycket vin. Vi hade inte riktigt lärt oss dricka än, och apelsinjuice var det vi hade. Man tager vad man haver sa två glada tjejer och blandade dryckerna i tomma vattenflaskor. Att jag inte kunde dricka apelsinjuice på ett halvår efteråt på grund av äcklad känsla var ett problem jag inte visste skulle uppkomma just då.

Den snyggtrevliga killen i tältet bredvid har visat intresse, och tillsammans har vi traskat iväg och sett Hoffmaestro. Sångaren ska sjunga kärlekssång och uppmanar alla till att lägga armen om personen bredvid. Snyggtrevliga killen följer uppmaningen och det blir visst kyssar också.

Efter promenad tillbaka till tälten och apelsinvinsdrickande är det Timbuktu som ska spela. Honom kan vi inte missa! säger tjejen. Tja, varför inte, säger killen. Några andra följer också med och vi lyssnar på Jason som berättar om alla som vill till himmelen. Chare ska åka hem och går efter en stund. Den brasilianska utbytesstudenten jag och Chare har ansvar för, och som bara hälsat på ett par timmar, stannar kvar, och även om vi tycker han är lite mysko finns ansvarskänslorna där.

Jag och snyggtrevlig kille bryr oss mer om varandra än brasiliansk utbytesstudent, och när jag tittar efter brasiliansk utbytesstudent är han försvunnen. Jävlar. Hittar han? Klarar han sig? Han känner ju ingen här!

Just då berättar Jason för mig att det löser sig. Det gör det alltid. Det kommer fixa sig till slut, som allt annat, det är inget tvivel om, fast nu känns skiten sur, och flera mil ifrån; det ordnar sig.

Och jag litar på Jason och riktar uppmärksamheten åt killen bredvid mig istället.

One thought on “Day 21 – Another moment

Leave a Reply

