nomnom

Det svåraste med att flytta hemifrån?

All den här jävla maten man måste fixa! Gå till affären, hitta något billigt och bra som man vill äta, försöka trycka in det i den minimala kylskåpet och den ännu mindre frysen som delas av fyra personer. Sen ska man på något sätt slänga ihop de olika varorna man köpt till något ätbart som är både nyttigt och gott.

Som tur är lyssnade jag på min pappa när han tyckte jag skulle ha övermycket mat med mig, så “mitt” skåp i köket är fullt med pasta, ris, krossade tomater, linser, burksvamp och diverse andra matvaror som klarar sig utan kylskåp.

För att få en idé om hur uppfinningsrik jag är just nu var menyn igår: Frukost: Bulle som blev över från matsäcken på tåget. Lunch: Pasta med en styck burk makrill i tomatsås. Kvällsmat: Pasta med äggröra.

Idag har jag dock slagit på stort och lagat mannagrynsgröt till frukost. Utan sylt blev den sjukt äcklig. Nu har jag varit i affären och köpt potatis, morötter, frysta grönsaker och ett paket med schnitzlar. 74 NOK. Ändå helt okej. Om jag får ett sjukt välbetalt jobb slår jag kanske till på stort snart och köper ett paket köttfärs också.

Inspiration, why have you left me?

One thought on “nomnom

  1. Haha, men visst är det svårt! Fast efter ett tag vänjer man sig, kommer på en del och provar nytt i ett par veckor. Sedan kan man börja om och laga samma sak igen, och bryta av med en hämtpizza eller så. Works for me! Men annars är ett gott & billigt recept att steka upp morötter, paprika & tonfisk, hälla på krossade tomater, lägga i mozzarella och äta det med typ pasta eller ris. Räcker till typ tre middagar och håller sig finfint i en liten påse i kylen! Omelett funkar också, och soppa med. Sallad. Pasta & pesto (näringsrikt as hell, ohja!). Caprese. Ris & grönsaker. Chicken nuggets, ris och creme fraiche blandat med hackade tomater. Öh, typ så. Hej!

Leave a Reply

