work.

Hur skulle dina kompisar beskriva dig?

Dessa kära intervjufrågor. Pålitlig sa jag. De kan lita på att jag inte för vidare saker de säger till mig, och att det jag lovar att göra gör jag också. Glad. Positiv.

Kicken efter att ha haft en intervju som kändes bra är underbar. Liknande den känslan jag får när jag skrivit ett riktigt bra skolarbete. Denna intervju handlade om att jag eventuellt ska börja jobba i en klädbutik. Erfarenhet sen innan? Nej. Framåt och utåtriktad och säljtänkande? Nja, jo. Går ju alltid att bättra på efter hand. Snubben skulle ha lite fler intervjuer och sedan höra av sig i slutet av veckan.

Var hos bemanningsföretaget som ligger på samma gata som lägenheten och kollade läget. Blev uppskrivet att jag är ledig för jobb denna vecka och om det kommer in något imorgon ringer de. Kanske kanske första arbetsdagen imorgon! Annars hoppas jag mest på mitt caféarbete. Gick in och pratade med dem idag och en person hade blivit sparkad, vilket betyder större chans för jobb för mig. Det jobbet hade jag gillat på riktigt!

One thought on “work.

Leave a Reply

