Inget jobb idaaag, lite uttråkad.

Gillar läget att min grupp fick VG på projektarbetet i psykologikursen, vilket tillsammans med VG på två tentor betyder att jag fick VG som helhetsbetyg i kursen. VG is the highest you get.

Att jag sedan precis klarat G-gränsen på två av tentorna på grund av liiite för lite intresse och liiite mycket sysslande med annat dagarna innan tentan är saker jag kan glömma bort nu. Dock 27 av 30 på vetenskapsteori-tentan som jag skrev sist; innehöll matte och var helt enkelt min grej. Ibland undrar jag vad det ska bli av mig. Gillar matte, men tycker alla matteyrken verkar tråkiga. Gillar människor, men vill inte vara på något underbetalt jobb ‘baraförattjagälskaratthjälpamänniskor’. “Utnyttja din förmåga och dina bra betyg” säger mamma. Jo, det kan ju vara vettigt. Samtidigt måste det vara något jag tycker om att jobba med.

Blir nog ingen utbildning på ett par år till.

Leave a Reply

