right here, right now.

I’m now officially a pinkie. And I like this place.

Hemlängtan de senaste dagarna, men blev bra igår igen efter att ha pratat med fint folk. De flesta av dem befinner sig inte ens hemma utan i Canada och New York, men ändå. Cazz räknas som hemma.

Jag gillar bilden. På promenad igår eftermiddag med spansk kille och kille från Luxemburg. Delar rum med tjej från Brasilien och tjej från Hong Kong. Andra short term staff (vilket jag är) är från USA, Canada och England. Engelskan börjar komma på plats och jag kan nästan för första gången känna mig bekväm när jag pratar engelska. Fin känsla.

De flesta av short term staff är iväg och åker skidor idag men jag har duty-day vilket betyder ansvar för att svara i telefon under tiden receptionen är stängd, tända woodburner på morgonen samt gå duty-walk ikväll för att låsa och släcka allting. Våren är på snabbt intåg och jag kommer nog inte få någon mer möjlighet att uppleva skidåkning i Alperna under min tid här. Lite synd, men värmen är mer än välkommen. Varmt och fint och naturen här är så fruktansvärt vacker. Längtar till att jag är ute på min första längre vandring.

Nu ska jag titta på Solsidan. Man kan ju inte släppa de svenska traditionerna helt!

Leave a Reply

