Day 27 – Your favorite place

Jag har en gul plupp bredvid mitt namn på veckoplanen. Det betyder catering. Det betyder längre lunchrast om vi inte har så mycket gäster. Den här dagen har vi inte mycket gäster.

Han har ledig dag. Som vanligt planerar han ändå att jobba några timmar, han gillar vad han håller på med. Stöter på honom när disken är diskad och köket är redo för lunchrast. Går bort till huset han bor i för att hämta lite saker jag lämnat kvar några dagar tidigare. Solsken, varmt och sommarkänslor. Lägger ut en filt på gräsmattan utanför huset. Prataprataprata vad är din livshistoria vad är min livshistoria? Besöka floden som rinner förbi några meter bort när solen blir för varm.

Vad händer om en vecka när jag är borta? Schhh. Inte tänka. Bara leva i vad som finns just nu.

Klockan blir fyra och jag borde vara i köket han borde vara på ett möte med operational director men vi är fortfarande på filten. Springa fortfort. Gladkänslor i magen.

Absoluta favoritplats? Det finns många platser jag tycker om. Dock är KISC en av de jag tycker bäst om.

One thought on “Day 27 – Your favorite place

Leave a Reply

