Slutet av Eurotrip

Jag har varit i Berlin, Amsterdam och Luxemburg. Och ja, nu är jag tillbaka i Kandersteg igen. Två veckor borta, men det känns mer som två månader. Mycket som hänt, både i mitt liv och de som jobbar kvar här. Men glädjen över att se alla igen var underbar. Plockade även upp en snubbe från Hong Kong som reser runt i Europa själv. Han skulle egentligen till Venedig men jag började prata med honom på tåget från Luxemburg eftersom jag kände igen honom från en guidad tur i Amsterdam där vi var i samma grupp. Han frågade om han kunde följa med till Kandersteg, och javisst sa jag. Han hade inga särskilda planer i Venedig ändå. Han gillar stället. Jag gillar stället.

Som det ser ut nu åker jag till Italien på tisdag, och sedan en 20 timmars tågresa hem till Sverige som påbörjas på torsdag kväll. I like.

Leave a Reply

