beautiful

När man väljer att besöka nya platser, att förflytta sin vardag till ett nytt ställe, betyder det att man kommer sakna det man lämnar. När man sedan återvänder och flyttar tillbaka sin vardag betyder det att man saknar den man skapade på det andra stället.

Trots det skulle jag för allt i världen inte vilja vara utan upplevelserna jag haft det senaste året.

Nu när jamboreen är slut finns det inte längre någon reunion att se fram emot. Bia from Brazil vet jag inte när jag träffar igen. Gör det ont? Ja.

Vardagen de senaste fem månaderna, förutom några få veckors uppehåll, har innehållit scouter. Detta underliga folkslag som bygger upp Skånes fjärde största stad, lever där i två veckor och sedan river allt igen. Folkslaget där man en kväll sitter och pratar med människor från Columbia, en annan kväll med Brasilianare, en tredje med Saudiarabier och de andra dagarna så många andra. Luxemburg, England, Tyskland. Svenskar.

Jamboreen var staden där jag gick ut och alltid stötte på någon jag känner. Vänner jag inte träffar ofta, men haft sådana upplevelser med så att det inte spelar någon roll att det är två år sedan vi sågs senast. Fan vad bra det var!

Leave a Reply

