memories

I walked around the campsite the other day looking for jobs for the workparties. It was such a nice day. I got to the tower and I suddenly remembered that day when you where supposed to be cleaning the window at the back and I happened to be walking past outside. It seems like such a long time ago now..

Vi storstädade en av byggnaderna som ligger lite avsides, långt in på lägerområdet. The tower kallas den. Jag tvättade fönster och halvhängde ut från bottenvåningen för att kunna komma åt alla spindelväv. Under veckan hade vi en grupp holländare som jobbade med utomhusarbete (ett workparty som de kallas) och Sam som är ansvarig för utomhusarbetet var även deras chef.

Eftermiddag, strålande solsken, slutet av maj, och Sam går runt på lägerområdet för att titta till hur det går för jobbarna. Plötsligt ser han mig hänga ut genom fönstret och det slutar med att vi står och pratar i typ tjugo minuter istället för att göra det vi borde göra… Fönsterna blev putsade, fast med lite fördröjning!

(Btw var det sjukt fint mail han skickade, och jag känner att även om det inte blir något förhållandeaktigt har jag en riktigt bra vän som jag kommer ha sjukt roligt med.)

Leave a Reply

