amore

Och när du säger girlfriend skuttar hjärtat till lite och det är inte för evigt, det är bara en månad till, men man värdesätter inte saker förrän man vet att man måste säga adjö, och kanske just därför känns det så fint. Kanske just därför rusar vi omkring som galningar i botaniska trädgården och den gula mattan av löv på marken kastas upp i luften trycks innanför jackor fastnar i håret och jag måste vara nära nära aldrig för långt borta och du drar mig till dig och vi sitter tillsammans i trädet och leker statyer när människor går förbi och fantiserar om tanten som nu kommer gå hem till sin man och föreslå en promenad i parken för alla vet att ung förälskelse är det vackraste. Kanske just därför är klockan helt plötsligt kvart över fyra på morgonen när vi trodde den var kvart över ett, och kanske just därför spenderar jag finaste måndagen med att vakna upp bredvid dig i din nittiosäng, ben och armar intrasslade i varandra, prata om allt möjligt, alltid nära nära, gå på höstpromenad och komma underfund med att ingen av oss kan vissla.

(fast sen skulle du lära mig spela schack. jag tror du får ha det intresset för dig själv.)

 

 

 

 

2 thoughts on “amore

Leave a Reply

