cheek to cheek

Jag kan inte få ihop någon bra text om det. Det enda jag vet är att det kommer bli så svårt att lämna. Så svårt att inte tänka tillbaka. Det är svårt att för första gången känna så mycket tillit och trygghet och veta att det inte kommer kunna fortsätta i framtiden. Jag har svårt för att lita på att människor faktiskt tycker om mig på riktigt, på djupet, och att det inte är någon slags fejkad yta. Inte med mina nära vänner, men så fort det börjar röra sig om förhållanden kommer osäkerheten.

Men så kommer han där, intraskande i mitt liv, och får mig att känna mig så omtyckt, så bekräftad. Jag skrev i min dagbok för någon vecka sedan antingen är han riktigt bra på att spela, eller så tycker han om mig på riktigt. Jag tror faktiskt han tycker om mig. Och det gör ont – ont – när vi pratar om att livet fortsätter i Schweiz, Sverige och Portugal och att det kanske är bättre att sätta full stop istället för att dra ut på det. Nejnejnejnej sa jag när jag insåg vad han faktiskt menade, men kanske är det bäst att bryta helt? Att försöka glömma, att skapa något nytt.

Men jag vill inte.

One thought on “cheek to cheek

  1. Fast nej, inte bryta utan att försöka först tycker jag. Har man något så bra som det verkar som att ni har så är det värt att försöka även om man råkar befinna sig på två olika platser i världen. Det värsta som kan hända är att relationen pågår en månad längre eller så, och att ni sätter full stop för det hela då i stället. Men inte full stop nu tycker jag (som inte ens sett er tillsammans helt galet egentligen och jag är så nyfiken att jag dööör varför är du inte bättre kompis med den där Facebook kvinna), då blir det bara ännu jobbigare att säga hej då och allt möjligt såntdär.

    Tycker jag då alltså. Feel free att dissa om du vill, jag hejar på dig i vilket fall som helst! ❤

Leave a Reply

