up in the sky

Det går helt enkelt inte att fortsätta en relation där det inte finns någon framtid tillsammans. Jag åker till Schweiz i tio månader, han åker tillbaka till Portugal när han läst färdigt den här terminen. Därför är det helt klart att det faktiskt tar slut när jag åker. Vad han menade med full stop var ett helt totalt slut, alltså ingen kontakt över huvud taget på grund av att det gör för ont att påminnas om vad som varit hela tiden. Jag vet inte om jag håller med om det, jag tror jag vill ha det ett mer gradvis avsked. Vissa långdistanser ska man tro på eftersom det faktiskt finns stora möjligheter till att kunna träffas ibland, man har varit tillsammans länge och båda känner att de vill kämpa med de svårigheterna som det faktiskt innebär med att ha distans. Det här förhållandet är inte så.

Två veckor + två dagar kvar till avresa. Människor jag tycker om så otroligt mycket där nere skickar
EEEEK
not long 🙂
och jag blir glad så glad. Äntligen åker jag tillbaka till mitt scoutliv och kan hitta de delar av min personlighet jag tyckte så mycket om efter våren och sommaren och som har hamnat lite i skymundan den senaste tiden. Just nu är det tvåveckorspeppen. Om två dagar antar jag att tvåveckorsdeppen kommer. Två – the magical number. Jag har trivts så fruktansvärt bra med att vara tillbaka i Sverige och Lund, mycket bättre än jag trodde. Att kunna plocka upp telefonen och skicka sms och ringa utan att det kostar halva månadsinkomsten, att leva i den svenska kulturen med allt vad det innebär, att vara ledare för de duktigaste sötaste underbaraste scouterna, att stå i köket på Wermlands, att shota och dansa tills man dör av lycka, att träffa alla fina människor som är en del av Sverige-livet.

Men här finns för få berg. Jag måste till bergen. Snart!

Leave a Reply

