han har bakåtslickat hår

Läskigt när det sista av allting börjar komma. Sista mötet med mina scoutbarn idag. Jag kallar dem mina scoutbarn för att jag tycker om dem så mycket, och det är riktigt roligt att vara med dem ute i skogen. Varannan söndag förmiddag mellan halv tio och ett är vi ute och gör olika saker; bygger kojor, leker lekar, de lär sig att tälja, såga, elda. Idag hade vi skattjakt och de fick lära sig lite om hur man läser karta och löser chiffer. Vi skulle bestiga ett “berg” och det var så jobbigt så svårt så läskigt men det gick minsann efter lite påhejande!

Efter en runda kom vi till stationen där skatten skulle finnas, och nej men titta, efter lite grävande hittade vi en papplåda med kanelgifflar och frukt i! Tänk vilka skatter folk glömmer i skogen.

Jag berättade att det här var det sista mötet jag var med på och att det nästan är ett helt år tills jag kom tillbaka igen. Jag skulle jobba på ett scoutcenter och träffa en massa andra scouter från hela världen. “Men, varför kan du inte ha det här istället så kan alla folk komma hit?”

Nej lilla tjej, det fungerar inte. Det där med att komponera ihop sin drömvärld med alla de olika delarna man tycker om på ett och samma ställe verkar inte fungera så bra. Hur kommer det sig i så fall att mina finaste vänner är utspridda på olika platser i Skåne, Skottland, Indien, Schweiz och diverse andra platser i världen? Att vardagen jag vill leva i finns både i Lund och i Kandersteg?

Igår var jag hos Johanna i Svedala och bakade pepparkakor, åt fondue och åkte sedan in till Malmö och hamnade på Slagthuset.  Cazz, Susanne och Johanna (#2) var med och det hela var så fint. Dansade till schlager och kände mig väldigt svensk, men varför skulle det vara något fel på det? Jag lär inte göra det på tio månader så det gäller att passa på.

Leave a Reply

