snö på en planka

Idag har jag haft en av mina två lediga dagar vi har per vecka. Strålande solsken, varmt (jämfört med de -20 vi hade för två veckor sedan) och möjlighet till att använda ett av centrets liftpass till en av backarna vi har i byn.

Dessa tre goda ting kombinerade resulterade i en dag fylld av snowboarding. Det var dag nummer två av min snowboardingkarriär och jag älskar det. Känslan av att ha båda fötterna på samma ställe och inte behöva bekymra sig om fötter som går åt olika håll med resultatet krasch boom pang, utan istället veta att om jag skulle ramla gör jag det antingen framåt eller bakåt.

Dagen började med en liten omställning av min hjärna eftersom jag förra gången haft vänster fot som “framåt-fot”, men ville byta till höger idag då det kändes mer naturligt. Min hjärna höll dock inte helt med om detta i början och envisades med att fortsätta lägga vikten på vänster fot. Resultat? Krasch boom pang, och inte många snygga svängar. Som tur var hade jag en Rob från Holland som kunde tänka sig att vara min privatlärare under dagen, och efter diverse olika övningar och ramlande kunde jag i slutet av dagen göra både mig själv och min lärare stolt genom att göra ett par riktigt snygga åk.

Nästa lediga dag – fredag. Planer på att utforska den röda backen tillsammans med Rob om det inte är alltför dåligt väder.

Leave a Reply

