du och jag och flodhästen # 3

Mickis vill inte vara med på webcamera-bild så jag och flodis posar tillsammans (fast flodis kom inte riktigt med).

Dagen i Bern var underbar, vi lämnade Kandersteg vid elva, traskade runt i stan, åt matsäckslunch i Botaniska Trädgården (som för övrigt är väldigt spännande att hitta till och man går genom betongtrappor och parkeringar för att slutligen hitta det gröna himmelriket man letar efter).

Det här är jag under ett körsbärsträd. I Tjeckien måste man som tjej bli pussad på under ett blommande körsbärsträd den 1 maj, annars får man otur under året.

Jag och Mickis spatserade sedan runt i olika affärer och inhandlade kläder, choklad och andra småsaker. Som de kompisar vi är köpte vi likadana linnen på Mango, och Mikaela informerade mig om att hennes mamma skulle klassificera dem som underkläder eftersom de har lite genomskinliga delar. Därför beslöt jag att jag inte kommer ha det linnet på mig när jag träffar Mikaelas mamma nästa gång.

Efter Starbucks-besök (hej Cajsa jag har lärt mig att dricka kaffe OCH tycka om det!) och pizza på kvällen åkte vi med lilla tåget hem till Kandersteg, spelade en omgång Betapet (Mickis vann stort) och nu ska jag stänga dator och musik och släcka ljus och låta Mickis sova för vi ska upp vid 6 imorgon och traska till tågstationen och säga hejdå.

Sorgligt men sant. Har inte kunnat ha mina konstiga ljudeffekter under en lång lång tid utan att folk runtom mig tittat konstigt, men nu har det varit fina skrattanfall och mysiga dagar och fint fint fint!

Här sitter Mickis och visar hur fascinerad hon är av alla berg man ser från tåget när man åker till Bern. Ytterst bra posing.

Leave a Reply

