Lund

Jag går ut från tåget, och allting känns som vanligt.

Fem månader är bortblåsta, här går jag omkring på mina gator, stöter på nationskompisar som i vissa fall fått annan frisyr, blivit lite smalare, lite tjockare, eller är precis likadana. Får ett sms som säger “we’re all here, where are you?” och kommer på att det är onsdag kväll.

Hittar min cykel i källaren. Trampar de första tagen. Åh, denna välbekanta känsla. Cyklar vägen där jag känner igen varenda centimeter, vet var hålet mellan kantstenen är  för att lättare ta sig upp på trottoaren.

Går nerför trappan. “Men hej!” “Du är tillbaka!” “Hur har du haft det?” “Hur är Schweiz?”

Känner mig hemma. Så fruktansvärt mycket hemma.

Deltar i pub quiz. Kramar vänner. Pratar om Schweiz. Planerar helgen.

Välbefinnande. Om jag hade varit en katt hade jag suttit och spunnit. Purr purr purr

Leave a Reply

