blommor på träd.

Image

Även fast jag längtar till delar av Sverige-livet inser jag att jag lever i en verklighet jag aldrig mer kommer uppleva efter oktober, och att inse det gör att jag uppskattar det mer.

Klockan är fem över tre på natten och jag hittade en facebook-vän som laddat upp bra musik på sin profil. Vissa lyssnar jag på en gång, vissa lägger jag till på Spotifyspellistan.

Snart godnatt. Jag tror att egenskapen att få människor att le är bra. Besök av dutch+tysk+norrman efter midnatt, sitta och prata till halv två.

Tidigare ikväll hade vi Star Wars + cake evening, och min kladdkaka lyckades bli precis sådär kladdig som den skulle med hjälp av svensk kakao och Coops smör – det enda smöret som det fungerar att baka med. Learning by doing.

2 thoughts on “blommor på träd.

  1. Coops smör säger du? Är det därför alla mina tre kladdkakor som jag har försökt mig på här borta – med Sainsbury’s smör och ickesvensk kakao – blivit misslyckade? Baah!

  2. SV: Tihi, ja lite bra känns det faktiskt! Vet inte vad som händer med de andras betyg, vi fick betygsätta varandra inom gruppen (jag gav alla utom de två tjejerna som hjälpte till betyg 1 eller 2 av 5), men hur mycket det sedan spelar in på det betyg de får av skolan vet jag inte… Antagligen kommer de undan med ett helt okej betyg ändå, det verkar vara så det går till här! -_- Men jag orkar inte riktigt bry mig faktiskt, förhoppningsvis får de sota för sig någon gång i framtiden i alla fall!

Leave a Reply

