Dagar kvällar nätter veckor månader försvinner dunstar springer förbi och det är ju det här som kallas livet?

Jag skjuter upp att titta på mina e-mail, facebook är säkrare. Jag vet att där kommer ligga ett annat mail från mamma, ett argt, besviket, anklagande mail. Där finns så många texter jag vill skriva, fina, långa e-mail till underbara människor, men det finns aldrig tid över att sitta ner och foga samman ord till en text som betyder något.

Jag borde egentligen vara i receptionen nu. Är inte. Därför har jag tid att skriva det här.

Somnade och vaknade med fruktansvärt dåligt humör. Tänker “jag gillar dig så fruktansvärt mycket men du gör det så jävla svårt”. Är just nu i en relation med så mycket drama, så mycket drama som jag aldrig önskat mig. Jag kan känna igen delar av mig själv, vet att lyckotopparna innebär djupa dalar andra dagar, men fan vad svårt det är att glömma saker som sägs under de djupa dalarna, även om lyckotopparna är de bästa jag någonsin upplevt.

I en stuga bland bergen där korna med bjällror står utanför fönstret tänder vi brasan för att torka kläder som är våta efter regnet. Lagar mat och skrattar. Skrattar, ligger tätt tätt tätt för att hålla värmen, går upp alldeles för sent på morgonen och får springa ner till dalen på en timme för jag börjar jobba 7.30. Hinner hem till duschen och spolar bort 24 timmar gammal svett.

Stolthet över att jag är så bra på bergsklättring även om jag är nybörjare, och att jag gick på längsta vandringen på länge.

Framtiden kommer på tal på kvällen, och plötsligt är lyckan borta. Och ändå vill jag inte ge upp, för jag vet att den kommer tillbaka.

One thought on “

Leave a Reply

