Om en vecka fyller jag år. Tjugoett.

När jag gick upp i morse tänkte jag på att jag kommer vakna ensam på min födelsedag. Min finaste tjeck åker på tisdag.

Jag tänkte också på att jag – kanske – kommer få en grattishälsning på min födelsedag från min mamma. Det är tre år sedan jag sist fick det.

Och det får mig att bli så jävla bitter. Så bitter som jag aldrig velat bli. Och det får mig att bli så rädd för att jag faktiskt aldrig kommer sluta gå sönder inombords när jag tänker på mina föräldrar.

Men annars är jag oftast glad. 5 veckor kvar i Schweiz. Sedan börjar det okända. Det som jag inte vet någonting endaste litet om. 

Leave a Reply

