mush mush

Att påstå att jag igår hade den värsta bakfyllan jag någonsin haft är inte att ljuga.

Ni vet, “brukar ta det lugnt” , “vet mina gränser” osv. Inte i lördags kväll. Lätt en av de bästa kvällarna jag haft, så mycket dans, så mycket skratt, så mycket lycka. Mitt bland massa människor jag uppskattar, mitt bland mina vänner.

Mitt bland massa alkohol.

Jag tror det gick snett någon gång efter bodyshotsen på Sean, när jag och Miranda skulle dela på resten av Smirnoff lime-flaskan, men Miranda försvann och jag på något sätt drack upp resten själv. Eller när julsnapsen delades mellan fyra människor. Eller när Pol plockade fram sin jordgubbssprit som nog är helt ren alkohol med hur mycket procentsats som helst.

Nu låter jag mest som en fjortis som vill rabbla upp helgens fylla. Men vi startade sofistikerat med portvin och sangria. Och därefter lite röd vodka med apelsinjuice.

Dansa på bord, dansa på bord som man vet snart går sönder, dansa på bord som går sönder, ramla från bord som gått sönder och bara skratta. Dansa, hoppa, le så ansiktet går sönder.

Spy hela söndagen fram till 17.30.

Jag har upplevt bättre söndagar, om man säger så.

Men, nu i efterhand när min kropp nästan är normal igen (kan dock inte ens tänka tanken på att närma mig alkohol på ett bra tag) vill jag säga att det var värt det. Nästan.

Heja KISC, imorgon åker jag till Tjeckien och hälsar på i en vecka. Sverige den 11 oktober. I mitt rum. I mitt hyrda rum jag skrivit kontrakt på. Glad? Eh, JA!

4 thoughts on “mush mush

  1. Haha, du får hemskt gärna fortsätta leka fjortis i såfall, för det här var minsann underhållande kvällslektyr! Fyfan vilken (bak)fylla, jag tycker nästan synd om dig! Jag borde har varit precis huuur bakis som helst efter förra helgens fylla (tänk kastrull-på-huvudet-och-diskborstar-i-öronen-fylla), men räddade det hela genom att äta mozzarellastrips det sista jag gjorde innan jag gick hem, Tror det sög upp det mesta, för lite huvudvärk var det enda jag fick!

    UNDERBART att du lever livet och UNDERBART att du hittat rum! Var är det man ska besöka dig i december?

  2. Åhhh älskade Nette – har ännu en gång misslyckats som mor – trodde bestämt jag hade sagt att man Inte bör blanda flera olika sorters sprit på samma kväll? Hahaha, lövely storys anyways. Längtar tills du kommer hem och det blir en massa nya spännande fylle- och icke-fylle-äventyr 😉 WIIIII!

  3. Åhhhh grattis till rummet 😀 OCH SNART ÄR DU HEMMAAAA! Haha min lördag gick också snett, jelly-shots förstörde min söndag. Kräktes 7-15, fint där xD

  4. Åhhhh grattis till rummet 😀 OCH SNART ÄR DU HEMMAAAA! Haha min lördag gick också snett, jelly-shots förstörde min söndag. Kräktes 7-15, fint där xD

    Okej mobilen vill inte skicka kommentaren så möjligt det blir några stycken..

Leave a Reply

