Det är inte så att min vistelse i tjecklandet bara är dåligt, det är bara att det är så mycket enklare att skriva om känslor när humöret är i gungning.

Det var ju så att jag var på lite halvvisset humör i eftermiddags och när mr P satt och pluggade och jag åt choklad och pillade på datorn i sängen och blev mer och mer uttråkad så poppade det upp en bild på en kille som varit en mycket nära vän tidigare, sittandes vid ett köksbord med en massa halvfärdiga lussebullar framför sig som han bakat tillsammans med sin familj.

Då kan man ju fråga sig vad den naturliga reaktionen är. Kanske att stänga ner facebook, stirra in i väggen, ha en pojkvän som märker att något är fel och kommer och lägger sig bredvid en, frågar om han kan göra något och kramar hårt. Ja, men då börjar man ju GRÅTA. Helt fullt normalt.

Sen spelade vi kort, drack vin och skrattade en massa.

(jag ska börja skriva inlägg när jag är glad också. som i tisdags när jag var ute med mina arbetskamrater och drack drinkar och stötte på två svenska sportjournalister från tv4 som jag och den andra svenska killen på mitt jobb satt och snackade med hela kvällen. astrevliga!)

Leave a Reply

