uppdatering från tjeck-livet

Alltså, jag måste bara säga att jag är jävligt glad över att ha fina fina Cazz i Sverige som får ta emot mina fyllesms. Och de blir inte bättre när jag är utomlands, kanske bara lite färre eftersom jag faktiskt måste vara full på riktigt innan jag skickar iväg något.

Och med det ville jag säga? Tja, att jag skrattade i morse när jag läste våra sms från igår natt och kan informera alla om att jag inte har glassplitter i smalbenet som jag fick för mig under natten. Bara ett kommer-att-utvecklas-till-blåmärke-märke. Ramlade över ett bord (litet) och tror jag slog sönder något glas. Inte det smartaste. Och en flash av minnet när jag dansade på klubben och ramlade ner från en kant (inte hög, kanske 40 cm) och typ kraschade på en liten kort tjej som såg lite smått störd ut.

Alltså, hahah, inte störd som i störd. Utan störd som i disturbed. Men minuten efter fortsatte hon hångla med killen hon var med, så jag sabbade inte något ragg. Bra där!

Och vad är grejen med att ha börjat spy efter fyllor? Detta har endast skett tre gånger i mitt liv, varav två de senaste två gångerna jag varit full. Lella kroppen, sånt här ska du tåla!

Min rumskamrat (min lover, min bästa, den jag sagt miluji tě till) jobbar idag och sjuttonnolltvå tar vi tåget till mindre stad nära polska gränsen där hans föräldrar bor. Firar julafton med en fisk som heter karp och speciell potatissallad. Äter hemgjorda småkakor i massa olika former och smaker och väntar på Ježíšek (little Jesus) som lägger klapparna under granen och sedan pinglar i en liten klocka för att låta alla veta att det är fritt fram att gå in i vardagsrummet. Dock får Ježíšek alltid hjälp av mamman i huset, för annars kan det vara svårt att veta var alla paket ska ligga. Lite som när pappan går och köper tidningen efter Kalle Anka i Sverige.

tjugosjätte december är ganska snart och då kommer jag hem och det blir väldans trevligt och då ska jag träffa er alla och det kommer bli himla himla fint.

GOD JUL!

(det här är en adventsljusstake mr P gjort. vi rullade bivax-ljusen och torkade apelsinskivorna själva och sen satte han ihop det hela. micket vackert!)

3 vlastnorucni venecek

One thought on “uppdatering från tjeck-livet

  1. Skrattade ihjäl mig lite åt smset, men fan vad kul att du börjat komma ut och grejjer, hoppas det var en asbra kväll! 😀

Leave a Reply

