tjohej. (vad är DET för rubrik egentligen? hej random ord poppar upp i huvudet)

hej bloggis!

Jag saknar lite att skriva i dig! men varför gööööööör du inte det dåååååå?????? tänker du och då säger jag JA DET FINNS ANLEDNINGAR!!!

Jag spenderar mycket av min tid på jobbet med slösurfning. Jag gillar inte det, jag vill ha fullt upp och massor att göra (i alla fall största delen av tiden), men vi har inte alltid så många fakturor att ta hand om. Då kan du ju skriva blogg! tänker du. Nej! tänker jag. Inte på jobb. Vill ju inte att arbetskamrater ska se och gå in och läsa.

Meneeee du jobbar ju inte 24 timmar om dygnet!

Nej, det är sant. Men de andra timmarna spenderar jag med min pojkvän som inte vet om att jag har en blogg. Han tycker jag borde skaffa en och skriva om det tjeckiska livet, och särskilt när han vet att jag läser en massa bloggar. Varför berättar du inte dååååååå? Ja men, det finns så himla många gamla grejer i bloggen som jag inte vill rensa bland, men som han kanske inte riktigt behöver läsa. Han vet om händelser, men behöver kanske inte ha förstahandsinformation om känslor och liknande (tänker mest på Lundahösten 2011 med kärlekskänslor). Han är lite åt det svartsjuka hållet ibland och jag tror inte att texter jag skrivit tidigare på något sätt skulle hjälpa det alls. Tralala, så var det avklarat!

Igår eftermiddag åkte mr P till sina föräldrar och ska spendera helgen + måndag där för att plugga till ett stort prov han har på tisdag. Jag träffade en kompis och gick till ett tea room och rökte vattenpipa och drack helt underbart, kryddigt te. Jag har bara träffat den här tjejen en gång tidigare men hon är så sjukt nice och trevlig att vi kan sitta en hel kväll och bara prata prata prata. Micket fint.

Imorgon, 06.20, åker jag till ett ställe som heter Ramzova, 180 km och tre timmar med tåg från Brno, och möter upp mr P för en snowboard-dag. (!!!!!!!!!!!!!) Är sjukt peppad, det ska bli minus tolv grader och jag har inte snowboardat på nästan ett år och tror jag kommer vara asrädd när jag väl är där i backen. Hoppas min kropp använder det motoriska minnet och kommer ihåg lite av balansen jag övade upp förra vintern! På kvällen åker jag med till föräldrarna och sover där. Äter hans mammas fruktansvärt goda mat och åker tillbaka till Brno på söndag eftermiddag.

Kan egentligen skriva trehundratjugofyra sidor med allt jag vill blogga om, men det blir lite långt för er att läsa. Så jag säger hej och stopp nu och om jag överlever det här snowboardandet återkommer jag senare.

One thought on “tjohej. (vad är DET för rubrik egentligen? hej random ord poppar upp i huvudet)

Leave a Reply

