#2

Mr P har sitt största – och sista – prov idag och jag är sympati-nervös och hoppas på att få ett lugnande sms inom ett par timmar. Kvällen kommer alltså antingen spenderas med något slags firande, eller med klappande på ledsen pojke som kommer vara väldigt arg och besviken. Det är ett muntligt prov, tydligen ganska vanligt här, och eleverna klär upp sig i kostym.

Mikaelas beskrivning av Glasgows korsningar fick mig att skratta högt. Gaaalna skottar! I Brno får man även se upp för spårvagnar, som alltid har förkörsrätt,  övergångsställen inkluderade. Under min första vecka här var det en tjeckisk tant som fick skrika lite för att jag skulle inse att jag höll på att traska rakt ut mot en krock jag inte skulle vinna..

Leave a Reply

