#5

Hade det däremot varit söndag:

Igår kväll drack vi vin med tjeckisk faster och hennes man, tittade på videoklipp ifrån en tid när en viss pojkvän var tonåring, drack lite mer vin och pratade tjeckiska med smått inslag av engelska. Jag kan erkänna att jag stod för den största delen av engelskan.

Söndag morgon åkte vi buss 40 minuter och hamnade bland berg. Snowboarden och jag gillade varandra, jag tänkte wohoooo jag vågar fan vad awesome det känns och sen kraschlandar jag och det gör så fy-i-helvetes-jävla-ont. Fortsätter ett tag till men ramlar igen under nästa åk och ligger och snyftar i backen och är så sjukt arg. Tar mig ner och väntar ut pojkvän som åkt i en brantare backe, tar över väskan och spenderar sista timmen med att dricka varm äpplemust och titta på folk i svarta backen.

Tar bussen tillbaka och leker med åttaårig tjej och tolvårig tjej och nivån på min tjeckiska och deras engelska är densamma, så vi tittar i pekböcker och lär varandra ord. Åker till Brno och är hemma efter midnatt och försöker hitta en bra position för min rumpa att sova på. Inte helt lätt.

Leave a Reply

