#15

Kemiskt sett är det endast H2O och lite salter som tar sig ner över kinderna

emotionellt så mycket mer.

och jag håller om, kramar, stryker med händer och trycker honom tätt tätt intill.

kärlek är så stort. kärlek känns. rädslan att förlora den känns mer.

jag viskar att jag aldrig kommer lämna honom mer än fysiskt, och han säger “don’t say that” och jag tänker att man kan aldrig aldrig veta hur framtiden ser ut men man vet vad man vill kämpa för, och jag kommer aldrig sluta kämpa för det här. för det är det finaste som någonsin hänt mig.

när två människor bor tillsammans blir de som en, i två kroppar. man anpassar sig till varandra. när man inte längre bor tillsammans glider man ifrån varandra

och jag vet att det kommer bli svårt. så väldigt mycket svårt. men det är ett halvår kvar till min eventuella utbildning börjar och det kommer bli annorlunda, det kommer bli svårt, men framtiden finns där, och jag vet att han innerst inne stöttar mig för vad jag vill göra, även om det gör ont för det innebär att vi inte kommer somna intrasslade i armar och ben varje natt.

inte kommer börja morgonen med att sjunga you’re the one that i want, eller spela john butler på hög volym och se honom flumma ut och le leendet som bara han kan

inte komma hem och mötas av matlukt som senare visar sig vara sjukt gott och en pojkvän som är stolt som en tupp för att han har lagat en måltid, en egen måltid, som är riktigt lyckad. och jag blir egentligen inte förvånad, för han kan ju allt. han vet bara inte alltid om det själv.

jag ville börja dansa igen och genom vänner fick jag information om kursen, och när jag frågar blir jag lycklig över att han svarar ja, för han är musikalisk och har hängt med när jag visat honom min folkdans

och så kommer vi till första danskvällen och det visar sig att han är så himla mycket bättre än jag trott, och jag är askungen är flickvän är tjejen han för med stolthet är den han älskar

och jag trampar på hans fötter ibland

men det spelar inte så stor roll, för vi har hela våren framför oss att lära känna varandras rörelser i musiken

och sväva fram

och jag är den lyckligaste på jorden

för

han är det bästa som någonsin hänt mig.

2 thoughts on “#15

Leave a Reply

