#17

Ibland blir jag fascinerad över hur livet, på grund av omständigheter och val, utvecklar sig. Det finns så många om.

Om det inte hade varit krig i Libyen i början av 2011 hade receptionsassistenten varit kvar på KISC och haft ansvar över receptionen när managern var på semester, och jag hade aldrig haft mina två-tre veckor där.

Om jag inte hade haft mina två-tre veckor där hade jag kanske aldrig sökt receptionsjobbet och kommit tillbaka som long term staff.

Om jag inte kommit tillbaka som long term staff hade jag aldrig träffat min pojkvän. Och att han över huvud taget var där är kantat av en himla massa om. Även själva grejen att vi började umgås. Och fortsatte umgås. Och vågade tro.

Om inte det hänt, hade jag aldrig tittat efter jobb i Brno. Om jag inte tittat på arbetsförmedlingens hemsida just den dagen hade jag aldrig hittat annonserna jag sökte, och aldrig fått jobb och flyttat till Tjeckien.

Och hade jag inte flyttat till Tjeckien hade jag inte skuttat omkring och varit så glad som jag är just nu.

Så, tack Libyen?

Leave a Reply

