#19

I-landsproblem:

Facebook är blockerat på våra jobbdatorer.

Vårt internet hemma fungerar knappt, trots nya grejer och teknikhjälp.

Tidigare är det bara wi-fi som varit struligt och det har fungerat med kablar. Nu fungerar inget.

Om det fungerar för alla andra, så vägrar min dator fortfarande få internetåtkomst.

När jag kommer hem är min pojkvän oftast fortfarande på seminarium och har sin dator med sig.

När jag har min pojkväns dator med internet är den sjukt seg och vägrar visa vissa delar av facebook.

När jag skulle skypa med Cazz igår fungerade inte internet på någon av datorerna.

Och den där realtidsuppdateringen på vad som händer i folks liv har försvunnit. Inte för att jag har något slags förföljelsebehov, mest för att nästan alla mina kompisar är på andra ställen i världen än just Brno, och facebook får det att kännas som lite mindre avstånd.

Sammanfattning: Jag är arg. Men orkar inte vara arg. Ikväll ska jag ut och äta med Sue och hennes danska pojkvän. Och min pojkvän. Dubbeldejt. Hej första gången.

Leave a Reply

