#28

Har lite svårt att få harmoni med mitt humör för tillfället. Hade mått bra av att bråka och vråla och gråta men vågar inte släppa kontrollen och köra all in för ingenting kommer bli bättre av det förutom att all energi kommer ut, men sen då? Sen blir det nog inte så jävla trevligt.

Så säker, men så förvirrad. Har fast jobb (men är inne på min uppsägningsperiod, slutar 31 maj), lägenhet och pojkvän. Väljer att åka ifrån det. Är du helt jävla dum i huvudet?

Har två olika utbildningar jag sökt till, där val nummer ett inte är det jag studsar upp och ner vid tanken på. Det är val nummer två. Men jag kommer komma in på nummer ett. Är du helt jävla dum i huvudet?

(fast nummer ett är också riktigt bra, och jag tror jag kommer gilla det. Hotell&restaurang vs. genusgrejer är det btw.)

Men samtidigt – ALLT KAN BLI SÅ JÄVLA BRA!!!! Helsingborg. Jag saknar svenska. Har bott nästan två år i länder där jag inte förstår vad folk säger. Äventyr ja ja, men jag är boooortskämd och vill ha pepp med människor och har inte hittat den känslan på riktigt här.

Pojkvän är ledsen och känner sig övergiven och ibland tänker jag den förbjudna tanken (tänk om det inte kommer fungera?) men jag vill jag vill jag vill.

Solen och våren har kommit till Brno och jag hjälpte till med utomhusarbete på ett scoutcenter i helgen. Jättemycket tjeckiska. Men solsken och arbete och vandrande var fint. Jag typ stänger av hjärnan. Att göra det större delen av en helg är dock ganska tråkigt, och istället för att vara instängd med mina egna tankar var jag instängd med… ingenting. Tankarna var liksom tysta. MEN DET ÄR VÄL ETT BRA TECKEN ATT JAG HAR SÅ MYCKET TID ATT TÄNKA ATT JAG INTE HAR NÅGRA TANKAR LÄNGRE?!?!?!?!?!!?

Mupp 🙂

2 thoughts on “#28

  1. Hahahaha känner aggressionerna! Men man kan ju aldrig veta säkert med något men samtidigt vill man komma vidare och må bra och så så det blir säkert bra. Och det ska helt enkelt fungera med pojkis, så får det bli! Haha 🙂

  2. Men dududu det här är sådana saker som vi måste prata prata prata om när vi ses, för det är så himlahimla svårt att ta med hjälp av ett ynka tagentbord på en ynka dator. Men ja, ALLT KAN BLI SÅ JÄVLA BRA, och det kommer det att bli också!

Leave a Reply

