hej bloggen!

Hej bloggis, jag lever fortfarande!

Lite synd att:

vid de tidpunkterna i mitt liv där det händer en massa och det hade varit kul att berätta så har jag liksom inte tid att sitta vid datorn.

Så ni vet att nu när jag skriver så händer det inte så mycket. Är på gård nummer två, längre norrut i Tjeckien, och kan hälsa på ännu fler getter. En av ungarna bet mig i fingret igår så att det gick genom nageln. Hej blod och nagel delad i mitten, det blir säkert kul när du växer och typ hela ramlar av (hoppas inte).

Längtar tillbaka till förra stället där det hände saker heeela tiden. Uppstigning före klockan sex och slut på arbetsdag och kvällsmat vid niotiden, fast med lång siesta mitt på dagen när det var för varmt för att jobba utomhus. Älskar att ha mycket att göra och vara fysiskt trött när jag går och lägger mig.

Nu – not so much.

För övrigt gillar jag den här bilden som är över ett år gammal. Hej röda Converse, shorts som fortfarande satt som de skulle, lockigt hår och pojkväns solglasögon.

Shortsen – jag har inte gått ner i vikt, men de har typ utvidgats och sitter som ett stort tält på min rumpa? Inte okej. Hade en dags “rast” i Brno mellan gårdarna och köpte nya. Kortare. Så nu har jag väldigt osnygg solbrändsrand nedanför shortsslutet.

Råkade även ramla in i en skoaffär och köpa ett par nya Converse… Inte riktigt meningen, men ÅH – kärleken! Låga, svarta (hej Cajsa, såna där du pillade lite på i Glasgow) och åååååh så snygga. Mina första låga. Och första svarta.

Utseendeprat är väl ganska trevlgt, hörreni? Vad funderar ni på just nu?

SAM_5174

 

Leave a Reply

