Igår natt var min pojkvän nära att göra slut med mig. Jag vet inte hur det kommer bli. Han vet inte om det är

kärleken förändras efter 1½ år tillsammans och hormonerna i kroppen är inte lika starka

eller

jag vill inte vara tillsammans med dig längre.

Och tanken jag kan tacka nej till utbildningen och göra någon på väntelistan väldigt glad. åka tillbaka till tjeckien och hitta ett annat jobb flyger genom mitt huvud. För min pojkvän tror inte på oss och långdistans just nu.

Fan.

One thought on “

  1. Det är klart att kärleken förändras efter 1½ år tillsammans; den har vuxit till sig och rotat sig mer djupt istället för att vara sådär ytligt “jagälskardigjättejättemyckethelatidenochgöralltföratthadignäranärahelatiden”. Vad baserar han “Jag vill inte vara tillsammans med dig längre”-alternativet på, vad grundar det sig i? Är det för att du väljer att gå en egen väg, eller på grund av något annat? Om du nu vill dela med dig av det alltså!

    Och det är klart att det känns jättekonstigt att tänka sig att helt plötsligt ha flera hundra mils avstånd mellan varandra när det tidigare bara varit några kilometer. Men jag blir lite allergisk mot det där att vilja göra slut nu med en gång, utan att ens prova hur det är. Vad är meningen med det? Vad är det värsta som kan hända om ni bestämmer er för att testa på distans i några månader och se hur det är? Visst, det kommer bli jättetufft att vänja sig, och det kanske inte alls funkar, men då har ni i alla fall försökt. Och vem vet – du kanske inte alls trivs med utbildningen, du kanske vill hoppa av om ett halvår och då är det ju inte jättekul att känna att man gav upp ett helt förhållande för något som ändå inte blev bra. Jättejättelätt för mig att sitta här och säga, men jag tycker bara att allt är värt ett försök.

    Sen tycker jag inte riktigt om det här att DU funderar på att ge upp DINA framtidsplaner/drömmar för att HAN inte vill försöka. Det är också jättelätt för mig att säga, och jag vet att Mr P har saker som håller honom kvar i Tjeckien mer än vad du har saker som håller dig kvar i Sverige, men ändå. Du ska också få leva ut dina drömmar och få något riktigt ut av livet, och att du skulle ge upp en plats på en bra utbildning och skjuta upp allting lite till känns lite fel, även om jag förstår att det kan kännas rätt för er. Jag vill bara inte att du ska ångra dig senare.

    Usch, jag hoppas verkligen att jag inte skrivit något känslokallt eller dumt nu, för det var verkligen inte tanken. Jag är ju inte riktigt förhållandetypen som du kanske vet, och borde förmodligen inte ens uttala mig, men nu får du en självgod icke-förhållandetjejs syn på saken i alla fall.

    Kram på dig min vän, hoppas att få krama dig på riktigt snart!

Leave a Reply

