se

“Det finns en snubbe som jag hänger med.”

Är hur jag brukar prata om honom. Och det är sant. För han är inte mitt livs kärlek. Har sagt att han aldrig vill vara monogam. Och eftersom han är så ärlig med det känns det på något vis bra. P fick mig att tro att han var monogam och aldrig skulle kunna göra något mot mig, ändå slutade det med att han var otrogen efter fyra fina år tillsammans och dolde saker och känslor och händelser och ljög mig rakt upp i ansiktet och över telefonen.

 

Och det var egentligen inte det här jag hade tänkt skriva om, inte de här känslorna jag ville riva upp inom mig. Fan.

 

Det jag ville skriva var att snubben jag hänger med kom tillbaka till Lund igår efter en vecka i sitt hemland. Han bjöd över mig några timmar innan han skulle åka förra veckan, och hörde av sig när han var på väg tillbaka och sa “jag är hemma vid 22.30, du kan komma förbi då om det passar dig”, fast på engelska. Och jag kom tillbaka från en dag och kväll i Malmö samma tid som hans flygbuss kom, och vi gick omkring i gångarna på Malmborgs innan vi gick hem till honom och kvällen var på något vis så himla fin. Jag fick en present med en tanke bakom men som egentligen inte är så mycket värd, vilket är den sortens presenter jag älskar. Och jag sov över där efter några timmars vakenhet och en dusch som fick duschas om och de uttryckta orden “that was good”.

Och det är fint att ha en arm runtom sig när man somnar.

 

Och det vore väldigt oklokt att få känslor för denna personen. Jag säger till mig själv att inte få det, utan att bara leva i stunden. Mina ord till honom innan han åkte till sitt hemland var don’t miss me too much. Hans svar var någon halvsekunds tystnad och sedan live life fully.

På något sätt är det enkelt att förhålla sig till någon som om han inte var ärlig med vad han gjorde och hur han tänkte skulle vara en jävla skitstövel. Men eftersom han är ärlig med vad han gör och hur han tänker är det upp till mig att bestämma om jag fortsätter träffa honom eller inte. Kan jag hålla den informationen i huvudet och ändå tycka att tiden spenderad med honom är väldigt fin och får mig att må bra, då fungerar det.

Men det kan också vara så att han får mig att må bra för att han får mig att känna mig speciell genom sina handlingar, trots det han sagt och det jag vet. Kanske blir det jävligt jobbigt den dagen jag känner mig bortvald och inte är den tjejen han träffar först efter en resa.

Samtidigt tar det bort funderingarna om borde/borde inte, vill/vill inte, framtid/inte framtid. För jag vet att det inte finns någon framtid utan jag bara njuter av livet i stunden. Gör det jag mår bra av just nu. Somnar med en arm runtom mig för att det får mig att må bra. Och det kan också vara fint.

Leave a Reply

